Всіх, хто цікавиться історією української культури — у широкому розумінні — 5 вересня 2024 року запросили до мистецької дискусії Академічний ансамбль пісні і танцю «Сіверські клейноди» та балетмейстер, дослідник-етнограф, автор серії книг про історію народного танцю і костюму Костянтин Богомаз.
У кожного періоду розвитку української культури є своєрідності, які яскраво відображаються в одязі. Дослідник багато працює з історичними джерелами, досліджує зібрання етнографічних музеїв, колекцій — саме для того, щоб як балетмейстеру точно змалювати відповідну епоху на сцені.
Проєкт «Українське сценічне вбрання. Смарагдова віднова» включав і презентації «Сіверських клейнодів» — колективу, який міцно зберігає мистецькі традиції Чернігівщини.
— У діалозі, в обговоренні народжується істина. Саме для пошуку нашої істинної культури та нових шляхів її вираження “Сіверські клейноди” та Костянтин Богомаз запросили гостей до творчої дискусії, — зазначає художній керівник та головний диригент ансамблю Андрій Лоєвець. — Варто показати, що українська культура, зокрема, XVI-XVIII століть була ошатна, йшла в ногу з тогочасними європейськими тенденціями.
Учасники зустрічі наочно переконалися у різноманітності й багатстві вбрання різних соціальних верств українців протягом століть. Обговорювали й питання щодо втілення відповідних образів на сцені, адже розмаїття костюмів дає більше творчого простору для митців. Обговорення торкалося, зокрема, одягу українців XVI-XX століть, створення сценічних костюмів на основі історичних джерел, етикету та історії як основ створення номерів.
За інформацією Чернігівського обласного філармонійного центру фестивалів та концертних програм